Wakacyjna AktywAKCJA w ZSP w Nowym Siole.
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Nowym Siole rozpoczął realizację projektu „Poznać korzenie, to nasze marzenie”. Inicjatywa otrzymała dofinansowanie z Fundacji PFR do której szkoła zgłosiła swój pomysł. Należy wspomnieć, że szkoła z Nowego Sioła znalazła się wśród 100 podmiotów, które otrzymały wsparcie. Jak podaje na swojej stronie Fundacja chętnych było ponad 1100 organizacji.
Jak mówi Pani Marzena Rejman – dyrektor ZSP w Nowym Siole:
… szkoła zgłosiła projekt pod nazwą „Poznać korzenie, to nasze marzenie” i udało się uzyskać dofinansowanie Fundacji PFR. Obecnie jesteśmy w trakcie jego realizacji.
Realizowany w Nowym Siole projekt zakłada wspólne spotkania dzieci i osób starszych. Międzypokoleniowe spotkania będą dotyczyć historii i tradycji naszego regionu. Dzieci i młodzież poznają dawne kulinaria i przepisy, a także porozmawiają o dawnym życiu w gospodarstwie. Dla uczestników w planie są również zajęcia rzemieślnicze.
W minioną niedzielę – jak podaje ZSP w Nowym Siole – uczestnicy projektu odwiedzili lubaczowskie Muzeum Kresów i razem młodzi i starsi mogli porozmawiać o minionych latach.
W realizację zaangażowało się też Koło Gospodyń Wiejskich z Nowego Sioła, które zapewnia uczestnikom poczęstunek na każdym spotkaniu.
Wiemy też od Pani Marzeny Rejman, że projekt się rozwija i cieszy się dużą popularnością wśród mieszkańców Nowego Sioła.
(…) starsi mieszkańcy dzielą się z dziećmi swoimi wspomnieniami z młodych lat. Jest dużo humoru, dużo wiedzy i legend (…)
(…)Doceniamy starszych i to, że dzielą się swoim doświadczeniem z dziećmi i młodzieżą. A trzeba przyznać, że są duża skarbnicą wiedzy historycznej. Dzieci porównują czasy młodości ich dziadków i pradziadków z teraźniejszością i często nie dowierzają, że tak można było funkcjonować. – Marzena Rejman – dyrektor ZSP w Nowym Siole
Zakończenie projektu „Poznać korzenie, to nasze marzenie” zaplanowane jest na sierpień i wtedy też odbędzie się spotkanie podsumowujące dla wszystkich uczestników.
Ł.W.
Zdjęcia: ZSP w Nowym Siole